Media a politika mají někdy společný cíl
Je to už pár let, co jsem vstoupil na politické kolbiště. Stal se krajským zastupitelem a v dalších volbách zastupitelem města a následně náměstkem primátora v Karlových Varech.
Vše vypadá, jako by každý politik měl na růžích ustláno. Má to i několik ale. Příběh jsem napsal až s dostatečným odstupem, protože by byl plný křivd, emocí a často i sprostých slov.
Není novinář, jako novinář.
Když deset let budujete něco od píky a podaří se Vám produktivně hospodařit a efektivně zvyšovat potenciál, tak jste pochválen. Ale má to jeden háček. Vše se změní, když se veřejnost dozví, že budete kandidovat ve volbách.
Pak se začnou dít věci, které budou říkat o vás “veřejnou pravdu”, o které jste sami dosud neměli ani nejmenší tušení.
Články na politickou objednávku.
Z uznávaného manažera se stane ze dne, na den podezřelý člověk, který je kritizován a mediálně lynčován, a to i bez sebemenších důkazů. “Objektivním mediím” postačí jen fráze o tom, že někteří lidé se něco domnívají a senzace je na světě.
Aktivní mediální lynč končí většinou hned po volbách, pak články plné nepodložené špíny v komerčních mediích skončí a senzace ja koby nikdy nebyla. Jen v paměti lidí zůstává i přes omluvná sdělení pach mediálního hnoje, který zůstává v éteru dál a na internetu prakticky navždy.
I takové může být přivítání v politice a vy se nestačíte divit.
Měl jsem možnost publikovat v několika médiích a vím, že současná komerční mediální scéna je vlastně jen soukromým byznysem, kde si lze mnohé docela lacino koupit, podobně jako chleba a mléko ns regálech zahraničních supermarketů v Čechách.
Od špíny, která se na mnohé vylila na internetu už po oznámení vstupu na kandidátku do voleb uplyne řada let a dodnes se vás lidé ptají, zdali ta snůška lží je pravda. Svědomí mám čisté a trestní rejstřík také. To není v české úplně normální. Kdo se nenamočí do špíny, může být ještě větší hrozbou, než si myslí.
Jen připomínám, že jsou u nás politické subjekty, které sponzorují ze zahraničí neznámí majitelé řadu let. Tato zpráva se ale moc nešíří, přitom by mnohým občanům mohla otevřít oči a někteří by jistě úplně procitli a možná se i hodně podivili. Ale o to zjevně skuteční vlastníci medií nestojí.
Kdo může mít zájem ze zahraničního kapitálu sponzorovat české politické strany a proč?
Mnohá media v Čechách, jsou stejně jako supermarkety vlastněna zahraničními firmami, často se sídlem v daňových rájích, aby hlásala například z Kypru “českou pravdu”.
Po několika létech v politice mě současná mediální scéna spíš přivádí k zamyšlení. Proč se mnohým mocipánům, kteří mají plná ústa svobody a demokracie dnes nelíbí svobodné názory lidí, hlavně na sociálních sítích? Proč je veliká snaha takové lidi umlčovat, diskreditovat nebo dokonce kriminalizovat?
Je to snad proto, že je nemohou umlčet tajemné mediální hrady, kterým už nikdo nevěří?
Už víte proč? Pokud ne, tak se omluvám a slibuji, že se budu příště více snažit…
autor: Michal Riško